Training Winkelagressie en omgangsvormen:
Waar klantencontact is, bestaat er een kans dat u wordt geconfronteerd uitlatingen van personen waar u onvoldoende mee om weet te gaan.
Hoe spreekt u deze persoon aan op zijn / haar gedrag? Hoe gaat u hiermee om en wat ga ik doen als ik krijg te horen dat ik die persoon moet gaan aanspreken omdat er is gezien dat zij/hij iets heeft gestolen? Deze training is speciaal bedoeld voor personen die werkzaam zijn in winkels en regelmatig met winkelcriminaliteit van doen hebben.
Voor wie?
Deze training is speciaal ontwikkeld voor personeel en leidinggevenden van winkelbedrijven die veel te maken heeft met diefstal dan wel weerstand- en agressief gedrag van burgers.
Wat leert u?
- U leert gesprekstechnieken situationeel toe te passen waar het gaat om weerstandsgedrag om te buigen naar fatsoensgedrag.
- U leert om uw (vaak verborgen) kernkwaliteiten te laten excelleren en uw valkuilen te onderdrukken door in gesprek te blijven met de agressor dan wel dief.
- U leert wat u wel en niet mag met een burger (verdachte) die iets uit de winkel heeft weggenomen zonder dit bij de kassa ter betaling aan te bieden.?
- U leert fysieke vaardigheden die u kunnen beschermen tegen geweld van de agressor.
- U doet ervaring op met een acteur die uw eigen kwaliteit op de proef stelt.
Na afloop van de training kunt u:
- een analyse maken van uw eigen gedrag in een voor u lastige situatie en de consequenties van dat gedrag benoemen;
- een analyse maken van agressief gedrag;
- uitleg geven wat u met een burger mag doen bij constatering van het plegen van een strafbaar feit
- laten zien hoe u een interventie kan doen om middels de aangeleerde gesprekstechnieken de burger in gedrag te laten veranderen.
- Fysieke vaardigheden laten zien die u kunnen behoeden voor eventueel letsel
Trainingduur: 8 uren of 3 avonden
Minimaal aantal cursisten: 6 personen
Maximaal aantal cursisten 12 personen
Kosten: 2250 euro ( inclusief kosten acteur )
Bovenstaande kosten zijn exclusief kilometervergoeding trainer á 0,28 eurocent per gereden kilometer.
Accommodatie en/of logistieke zaken, kunnen voor deze training door Pronk Professionals geregeld worden en zijn exclusief bovengenoemde kosten.
Bij training in company worden accommodatie en overige logistieke zaken door de aanvrager, in overleg, geregeld.
Indien mogelijk worden cursussen in-company gegeven hetgeen u de volgende voordelen oplevert:
- Bedrijfsvertrouwelijke informatie blijft binnen uw bedrijf.
- Mogelijkheid tot inbrengen van specifieke bedrijfsknelpunten.
- Geen verlies van reistijden.
- Geen risico dat de cursisten bij een ongeluk betrokken raken.
- In vertrouwde omgeving
- Drempelverlagend